fredag 20 oktober 2017

THE HAND...

Denna snygging till hand hittade jag hos Annelies Design & Interiör i Varberg.

Det är genom hennes blogg Svart, Vitt & Rött som jag även hittat hennes webbutik.

Mycket roliga och annorlunda inredningsdetaljer, och en hel del i hennes egen design.

Jag har en förkärlek till gamla läkarprylar, och i somras när jag hittade ett Phrenology Head i Frankrike, så var ju lyckan total.

Om detta huvud kan du läsa mer om här.

Och nu har jag alltså också en Palmistry Hand, en hand där man kan spå bland annat hälsa, personlighet, förmögenhet och framtid.
Denna fina hand i porslin är även en sparbössa.

Tycker att den passar alldeles ypperligt ihop med min optikertavla som jag köpte på Brooklyn Flea Market och doftljuset Apothecary från Paddywax som jag också köpte i New York.

Nästan som en liten egen läkarmottagning här hemma...

Handen kostar endast 179:- och du hittar den enkelt här.







Foto: Zimmer's alla rum...


2 kommentarer:

  1. Men åh vad roligt att se! Stort tack för fina ord! Superfina bilder!

    SvaraRadera