fredag 10 februari 2012

EN AMERIKAN PÅ GOLVET...

...det vill väl alla ha...?

Nu pratar jag ju om en matta, men det förstod väl alla?!

Ni har säkert sett dom någon gång. 
Iallafall har ni kanske gjort det utan att veta om det...

Framför allt i amerikanska filmer.

Jag gör det i vilket fall som helst, ser dom, när dom nu dyker upp!
Tycker att dom är fantastiskt vackra och speciella med sin ovala form.

Googla på "Braided Rugs" så hittar ni hur mycket som helst! Men inte i Sverige... :(

För några år sedan stötte jag faktiskt på en här i Trollhättan! 
Nämligen på Mio Möbler.

Slog till direkt, då den var som klippt och skuren för oss, både i storlek och färg!
Detta är första och enda gången jag sett någon liknande matta här i Sverige.
Nu är jag sugen på en ny...

I och med att nya soffor åkte in, så vill man ju liksom fortsätta förändringen, iallafall lite till...

Ny matta, nya soffkuddar, nya gardiner...Ja, ni vet hur det är...

Funderar nu starkt på att våga beställa en från USA, för hur ska jag annars få ännu en amerikan till att ligga platt på vardagsrumsgolvet...?! :)


Vår egen Amerikan...


Amerikan på film... ;)


The American Dream...


Foto: Zimmer's alla rum...
Google






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar