onsdag 15 februari 2012

KORKAT...

Dom som känner mig väl, vet att jag är en korksamlare av stora mått!

Tycker dessa korkar i rent naturmaterial med sina brända stämplar på är små konstverk i sig...

Nuförtiden köps det ju mest vin i Bag in Box. 
Men så fort en flaska dukas fram, så tjingar jag korken!

När vi var i New York förra året, så hade en klädkedja vi namn Anthropologie anammat detta med just korkar!
Både i skyltfönster och i själva butikerna kunde man inte missa att temat var kork...


Kreativiteten i skapelserna gick inte av för hackor!


Enormt tidskrävande måste det ha varit att skapa dessa draperier, girlanger och utsmyckningar.
En dröm för en gammal dekoratör som jag...
Och hur många korkar gick det åt?!


Budskapet som dom ville nå ut med, kunde man läsa på etiketten till vinflaskan som låg i ett hav av korkar:

Around 13 billion corks are produced each year. But only a small percentage of those are reused or recycled. Let's change that!

Jag kan iallafall säga att några utav alla dessa korkar, har jag återanvänt för nya ändamål!












Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar