fredag 9 mars 2012

GLASSMACKA...


GB Glace fyller 70 år!

Bland nyheterna i år är det några som gör s.k comeback...
Brist på fantasi, eller kunders efterfrågan, vad vet jag?

Jag är själv inte någon jättestor glassätare, inte ens i värmen på sommaren.

Men det finns en gammal favorit som jag håller mig troget till...GB Sandwich!
Även här kanske brist på fantasi...Men så enkel och så god!

Känns som om den alltid har funnits, så därför jag tog reda på när den kom.

Det visade sig att den har hängt med sedan 1972...
Den firar alltså 40 år i år!
Inte bara själva GB som jubilerar i år med andra ord...

Och med detta intalar jag mig, att min glassmak måste ju vara god, eftersom min favorit hållit sig kvar så länge!  Så varför ändra ett vinnande koncept...? ;)

Lägg märke till priset... Man blir nostalgisk!



Foto: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar