måndag 28 maj 2012

CHÂTEAU SAINTE ROSELINE...

För några dagar sedan, så skrev jag om min förkärlek till riktigt ljusa roséviner,
och att dom helst ska vara från Provence...

Kollade Systembolagets hemsida, och några har dom ju faktiskt.
Många är beställningsvara, och några säljs bara under en period.
Men döm om min förvåning när jag ser att fr.o.m den 1/6 ska dom lansera ett rosévin från en vingård som vi besökte 2008!

Jag gillar såna sammanträffanden...

Naturligtvis var just detta vin en beställningsvara, så ni kan ju bara tänka er vem som kommer ligga inne med en beställning!

Ett glas kallt ljust rosé, som även är fyllt av minnen, kan ju inte bli bättre...
Sa den sanna vinkännaren! ;)

Bjuder på några bilder från vingården...




















Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar