tisdag 22 september 2015

ATT FÅ HA EN BIT AV VÄRLDEN...

...i sin hand, är en sådan otrolig ynnest!

Att få resa och besöka andra länder och dess kulturer är inte alla förunnat, så jag är otroligt tacksam för att jag har haft möjlighet att än så länge fått se så mycket som jag gjort av vår stora och runda värld.

Minns än idag min barndoms somrar i Danmark och husen som vi hyrde där.
Att få besöka min pappas land och träffa släkten har gett mig fina minnen för livet.

När jag var 18 så gick min första egna ihoptjänade resa till Tunisien i två veckor med en kompis.
Också en resa som jag minns som om det vore igår.
När så mycket spännande, roligt och dramatiskt kan hända på två veckor så ger det minnen för livet!

Och sedan dess har det ju blivit några resor till runt om i världen.

Det finns platser som man genast blir klar med och det finns platser som man ständigt vill tillbaka till.

Och sist men inte minst, så finns ju alla dessa platser som man vill se och upptäcka men som man ännu inte har fått uppleva, eller kanske inte heller kommer att få uppleva...

Älskar att vara på resande fot, och känner mig aldrig så rik som då, för man kan ju faktiskt bli rik på sina upplevelser också!

Kartor och jordglober har alltid vunnit mitt intresse, så när jag sprang på dessa glasunderlägg i trä på Indiska, behövde jag inte fundera så länge...
När man inte reser, så får man se till att ha världen hemma hos sig!











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar