onsdag 21 december 2016

EN SISTA HÄLSNING...

Idag har det varit begravning för min kära arbetskamrat som gick bort i slutet av november.

Bara dagar innan hon skulle gå i sin efterlängtade pension fick hon sitt cancerbesked, och efter att ha kämpat mot sjukdomen i över tre år, så slutade det alltså med att sjukdomen vann.

Veckan innan hon gick bort, så var jag och en arbetskamrat och hälsade på hos henne, och det var ett känslosamt och tufft besök, med både tårar och skratt.

Vi är så oerhört tacksamma att vi hann komma och besöka henne ännu en gång, även om det skulle komma att visa sig vara den sista...
Ett minne vi nu vårdar ömt.

Det är alltid tufft med begravningar, så mycket känslor och så mycket minnen.

Efter att ha jobbat ihop i nästan 25 år, så finns det en hel del fina minnen att blicka tillbaka på.

Känslosamt och vackert var det idag, och min sista hälsning fick bli tillsammans med en vit amaryllis, som en hyllning för att hon älskade julen...

Robert Samuelsson sjöng solo med en vacker text som berörde:


Det är dags att ta adjö att ta farväl nu
kanske sagan var för vacker att bli sann.
Fast jag vet du måste gå känns det så fel nu
för att skiljas är att dö lite grann.

Om en stund så ska vi skilda vägar vandra
slut på sagan som jag nästan trodde på
och allt vackert som vi båda sa varandra
vet så väl men det känns underligt ändå.

Våra vägar skiljs men jag ska alltid minnas
allt det underbara som du gav till mig
vad än sker så skall dom ändå alltid finnas
dessa vackra minnen som jag har av dig.


Mina tankar går nu till hennes man, barn och barnbarn, och med en önskan om att dom tillsammans får en fin jul och att dom tar hand om varandra ordentligt.



Bild: Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar