torsdag 27 juli 2017

JAS DES ROBERTS...

...var ett riktigt bra tips som jag fick av vårat fina värdpar.

Ställde frågan ganska omgående om dom kände till någon bra loppmarknad, eller Brocante som det heter i Frankrike.

Någon som inte låg alltför långt bort, och fick då detta tips direkt.

Det visade sig att dom själva hade varit där för första gången veckan innan vi kom, och kunde verkligen rekommendera den.

Brocante du Jas des Roberts ligger i Grimaud, ungefär 8 mil från Mandelieu la Napoule.

Loppmarknaden har öppet mellan 06:00-13:00 och endast på söndagar, så det var bara att planera in detta på den enda söndagen som vi hade på plats...

I gassande sol flockades tusentals människor för att göra olika sorters fynd.

Måste vara svårt att gå tomhänt härifrån, för loppisen är enormt stor och ringlar sig runt och igenom stora ägor som pryds av både vin -och olivträd.

Långt innan man egentligen ska svänga av till denna loppis, står bilar parkerade längs med hela vägen, så det gäller att ha bra på fötterna och laddat med vattenflaska.

Man har svårt att förstå att det mitt ute i ingenting ligger sådana här fantastiska platser och som lockar så mycket folk.

Och jag som fullkomligt älskar sådana här ställen får verkligen behärska mig, för det finns så mycket fina och roliga prylar.

Hade dock gett mig själv en liten budget som jag skulle hålla mig inom, och den höll jag precis på öret, och det tack vare att den ena försäljaren själv prutade ner den sak som jag skulle köpa...

Med en utläggning på mycket snabb franska som jag absolut inte begrep så fick jag saken för halva priset, och som ni säkert förstår så sa jag inte emot, utan skakade bara tacksamt på huvudet och fick iallafall fram ett franskt: Merci Monsieur! 😊

( Mina fina fynd kommer jag visa i ett annat inlägg. )































Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar