måndag 16 oktober 2017

TEN WEEKS...

Kan ni fatta att det igår bara var tio veckor fram till jul...!

Hur snabbt går inte tiden?

Jag som älskar tiden före jul, med alla olika typer av förberedelser, såsom adventsfint, julpynt, bakning och godistillverkning, brukar alltid planera in allt i god tid, så att jag undviker att stressa.

Har gjort så i många år nu, och det är verkligen ett tips jag vill dela med mig utav!

För allt som bakas ska ju ändå frysas in, så varför vänta in i det längsta med att förbereda sådant som man kan komma runt lite tidigare?

På så vis känns ju också julen längre, då den i mitt fall är väldigt kort, då jag jobbar inom handeln.

Till 1:a advent åker allt julpynt fram, så att man även hinner njuta utav det.

Och på tal om julpynt...

Varje år tycks det alltid tillkomma något nytt, och detta år är inget undantag då jag köpte lite julpynt redan i juli!

På vår resa ner till Franska Rivieran i somras, så gjorde vi ett depåstopp i Rothenburg ob der Tauber.

Detta är en otroligt mysig stad, med det ena korsvirkeshuset vackrare än det andra, och med en lika vacker ringmur.

Dessutom är dom kända för allt sitt julpynt som säljs året runt hos Käthe Wohlfahrt.

Alltid en märklig känsla att stiga in från gatan där det är gassande solvärme, för att mötas av detta fantastiska julparadis!

Om detta besök har jag skrivit om här.

Och även om det denna gång inte blev något stort inköp, så blev det iallafall något...

Dessa två små söta handmålade pepparkaksfigurer fick följa med hem i en liten papperspåse, och snart (läs 1:a advent) ska dom få hitta sig en plats här hemma i köket.









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar