måndag 18 december 2017

80 ÅR UNG...

Förra helgen så var vi både i Lübeck och sedan i Helsingborg.

Att vi var i Helsingborg berodde på att vi alla skulle fira min fina svärfar som fyllde 80 unga år!

Svägerskan hade bokat bord på Hotel Kullaberg, och där hade jag aldrig varit förut.

Och vilket häftigt och mysigt ställe!

Utomhus blåste det full storm, och havets vågor slog över pirarna, men här inne var det så otroligt varmt och ombonat och så totalt till bredden fyllt med diverse olika saker och föremål som tillsammans skapade en otroligt härlig "hemmakänsla".

Överallt fanns något att fästa blicken på, och många var föremålen som man undrade över vad det var för något.

Fick veta att ägaren är en samlare av stora mått, och att det finns en inventarielista för vartenda föremål som finns i lokalerna...

Inte bara ett mysigt ställe, maten var också på topp och vi alla tio var lika nöjda med våra val.

Själv tog jag den stora portionen av Moules Marinières, som var försvinnande god och som stod sig i konkurrensen mot dom jag brukar hugga in på i Frankrike när vi är där på somrarna.

Till efterrätt valde jag en champagnesorbet, som förde tankarna till en smält snögubbe...

En mycket lyckad kväll som avslutades hemma hos svägerskan med en massa bubbel i glasen och diverse småplock.

Tror allt att min käre svärfar var riktigt nöjd med sin dag och att vi alla var där.


Nä, detta är inte min 80-åriga svärfar, han är mycket vitalare än så...



Underbar dukning med mycket detaljer...



Här är min fina svärfar tillsammans med min lika fina svärmor...♥





Där uppe tronar Grand Hotel Mölle...



Mina musslor...



Som sagt, en mycket avkopplande miljö...

Yngste sonen till höger med yngste kusinen, ett riktigt radarpar...





Den smälta snögubben...






Foto: Zimmer's alla rum...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar