onsdag 13 december 2017

SNART KOMMER ÄNGLARNA ATT LANDA...

Ännu en av mina absoluta favoriter till jul!

Ulf Lundell som för mig först och främst var och är en morbror till två barndomsvänner.

Med åren blev jag ju väl medveten om hans kändisskap...Men fortfarande för mig en morbror.

Har dom flesta av hans skivor, och har nog i princip läst alla hans böcker, och han är en otrolig berättare!

Vissa låtar är ju hur långa som helst, och vissa böcker är ju rena rama tegelstenarna, men vilka historier!

Jag har sagt det förut , men jag säger det igen, för många var dom morgnar när jag jobbade extra i en Servicebutik i Orminge Centrum, när han kom in och köpte en 2-pack frallor från Schumachers Bageri och papper till sin skrivmaskin...

Och jag har alltid undrat vad som blev skrivet på just dessa papper som han köpte utav mig.

Dock vet jag att denna låt inte blev det, för det var några år före min tid i denna butik...

Roliga minnen att blicka tillbaka till, och fortfarande är han en av mina absoluta favoriter!


Kom närmare, kom hit intill
Kom slå dej ner, säg att du vill
Nu faller snön uti den svarta natt
Nu sover barn i nattens ro
Fördrömda i sin egen tro
Om livet
Som en hägrande skatt
Du och jag ska vaka tills vi glömmer
Att skatten är en dröm som barnen
Drömmer
Som vi fördömer
Glöm djävulskap och stingslighet
Glöm allt jag gjort av elakhet
Jag älskar dej så innerligt
För du och jag har sett en del
Och känner till varandras fel
Vi lever i vår egen hemlighet
Kom öppna dej, snart är julen över
Sitt närmare, för du är allt jag vill
Och behöver
Snart kommer änglarna att landa
Snart står morgonen i brand
Törs jag säga att vi har varandra
Törs du lägga kinden i min hand
Vi är människor och det är märkligt
Och kanske svårt och omöjligt ibland
Var inte rädd för det som är verkligt
Fred och lugn inatt i mänskoland
Fred och lugn inatt i mänskoland






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar