tisdag 13 februari 2018

METROPOLIS...

Jag bara måste tipsa om denna dokumentärserie vid namn Metropolis som just nu går att se på SVT Play.

Föll som en fura redan i första avsnittet om New York, sen kom London...

Därefter följer Paris, San Francisco, Rom och New Orleans.

Avsnitten är runt 45 minuter långa, och fångar ens intresse direkt, genom sitt berättarsätt och genom snygga och datoriserade bilder från då till nu, där man på ett mycket enkelt sätt kan se hur dessa världsmetropoler växt sig till sina befintliga skick... 

Naturligtvis extra kul med dom städer som man själv varit i.

Därför uppskattade jag avsnittet med New York extra mycket. 
Så mycket rolig och fascinerande info om denna stad som aldrig sover, och som för alltid kommer att locka mig dit gång på gång på gång!

Ser fram emot att se resterande avsnitt, speciellt Paris och Rom, där jag varit, men också för att låta mig överraskas med San Francisco och New Orleans.
Se gärna klippet nedan 
















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar