onsdag 14 februari 2018

MITT HALVA JAG...

Igår gick Prins Henrik av Danmark bort i en ålder av 83 år...

För ett tag sedan sändes en dokumentärSVT om det danska kungaparets historia, och jag blev helt fast i denna berättelse.

Vilken kärlekshistoria!
Känner att den verkligen platsar in idag på Alla Hjärtans Dag...

1967 gifte sig Kronprinsessan Margrethe av Danmark med den franske diplomaten Henri de Laborde de Monpezat, som därefter blev Prins Henrik...

Många har mycket att säga om det danska kungahuset, men jag tycker att dom på något vis alltid varit lite före alla andra.

Och till "syvende og sidst" som man säger på danska, så var det den äkta kärleken som förde detta konungapar samman.

Och som halvdansk, så kände jag mig väldigt fascinerad utav deras historia, och därför känner jag också en sorg när jag i morse nåddes utav detta besked...   



Bild: Pinterest

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar