söndag 15 april 2018

STOCKHOLM SYNDROME...

Asså denne man!

Så otroligt rolig och träffsäker, och med en timing som inte många besitter.

Satt och skrattade oavbrutet i 1½ timme.

Det är så mycket igenkänningsfaktor i det han pratar om och tar upp om oss svenskar, och det är riktigt befriande att få skratta åt sina egna tillkortakommanden, och man sitter lite med skämskudden på lut.

Al Pitcher är en mästare på improvisation, och en mästare att snappa upp det lilla i det stora, och att på ett så enkelt och roligt vis få med sig publiken som ett naturligt inslag i showen.

Det räckte att någon i publiken lättade för att gå på toaletten, så blev den personen utsatt på ett mycket roligt och oväntat sätt.
Och av någon besynnerlig anledning så var det en hel del som behövde gå på hörnet under denna show.

Al Pitcher besökte Trollhättan i fredags kväll med showen som heter Sverige Syndrome, men för en stund i mitt fall, kunde man ha döpt om den till just Stockholm Syndrome...

När en person fick frågan var han kom ifrån, och svaret blev Sjuntorp, ja då var vi många i publiken som skrattade...
När han sedan frågar om Sjuntorp är större eller mindre än Trollhättan, då skrattades det ännu mer.

Och när han säger att det är ju inte så att själva Trollhättan är någon metropol i sig, ja då höll jag på att dö av skratt, ett alldeles för högt skratt dessutom, för jag blev naturligtvis utpekad utav honom, med frågan om var jag själv kommer ifrån...🙈

När jag svarar Stockholm, så undrar han vad jag har för "connection" till Trollhättan, och svarar då att det beror på honom och pekar på Magnus.

- Aha, and you are from Trollhättan? blir då frågan till honom, och det svaret är ju nej...

No logic at all...

Han frågar då vad Magnus har för "connection" till Trollhättan, och då blir ju svaret:
- I worked at Saab...

Jag är från Stockholm, flyttar hit till en kille som inte är härifrån och som har jobbat på ett företag som inte existerar...

Så roligt när han bara ser det ologiska i att vi är där!

Om ni inte har sett Al Pitcher live, så vill jag verkligen rekommendera er att göra det!

Hela turnéplanen kan du enkelt se här.











Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar