tisdag 15 maj 2018

AALBORG I MITT ♥...

I november förra året blev det bestämt att vi skulle ha en kusinträff i AAlborg under 
Kristi Himmelsfärdshelgen i år.

Samma månad så gick min fina faster Inger bort, hon var gift med min farbror Bent, som gick bort för tre år sedan.

Känns tufft när denna generation försvinner ifrån oss, för dom sitter på så mycket minnen och berättelser, och för mig har dom betytt så mycket och varit en förbindelse till min pappa som gick bort 1979.

Därför blev jag extra glad när min kusin Preben hörde av sig och undrade om vi ville vara med på min fasters askspridning, och att dom i så fall tänkte sig att ha den på Kristi Himmelsfärdsdagen när vi skulle komma.

Så fint gjort av dom, och på detta vis blev ju detta inte bara en kusinträff, utan jag fick träffa mina kusiner, deras barn och deras respektive.

Och det största av allt...
Jag fick träffa min pappas lillasyster Sonja, för första gången som jag själv kan komma ihåg!

Detta var jag absolut inte beredd på, så när jag blev presenterad för denna lilla fina och paranta kvinna på 83 år, så kom jag alldeles och totalt av mig...

Så mycket känslor som hela denna helg i Aalborg har inneburit för mig är svårt att förklara.

Men jag är så oerhört tacksam över att ha denna kontakt med mina kusiner och då framförallt Preben som jag alltid hållit hårt i när det gäller just denna kontakt.

Det betyder så mycket att få känna av denna stora gästfrihet när man kommer och hälsar på, och att alla tar sig tid för att få träffas.

Underbara och roliga människor allihop, och dom är jag släkt med!

Fina dagar att lägga till minnenas arkiv, och framförallt denna fina torsdag då vi fick ta detta fina avsked av min faster ute på Limfjorden, på samma plats som min farbror strötts tre år tidigare.

Och till tonerna av Rod Stewart's "I am Sailing", då hela denna familj har stark anknytning till sjön, inklusive min egen pappa.















Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar