måndag 9 juli 2018

LA COQUETTE...

...är namnet på denna fantastiska Garden Studio i Mandelieu la Napoule!

Vi har ju hyrt ett fantastiskt fint hus här innan, men det är så stort för oss, nu när vi bara är två som reser, och huset är avsett för tio...

Så förra året när jag sökte ett mindre boende så föll jag som en fura för denna studio.

Då bodde vi en vecka här, och i år fick det bli två...

Ni vet den där känslan som bara ibland kan infinna sig, att man omgående känner sig hemma, ja, det gör man verkligen här.

Så rofyllt och så "laid back", att till och med en människa som jag som ofta vill att det ska hända något, bara är nöjd genom att sitta här i denna trädgård.

Där innanför dörren finns ett mysigt sovrum, en toalett, en dusch och ett litet kök.

Men det är i trädgården man vill vara, och det är där man är förutom när man sover...

Vi firade även en riktig svensk midsommar här på tu man hand, vilket var hur lyckat som helst!

Enda minuset denna gång var alla dessa jäkla mygg, eller moustiques som dom säger på franska.

Blev helt sönderbiten det första, men vi fick snabbt inhandlat spray som iallafall hjälpte lite.

Värdparet Paul och Sue från England, gör också att vistelsen blir så otroligt trevlig.

Dom finns där i periferin, ger tips om ställen man vill besöka, vilken buss eller färja man ska ta.
Men framförallt så känns dom som goda vänner, och den känslan fick vi redan förra sommaren!

Ett par kvällar har vi bara suttit tillsammans och pratat, druckit rosé tills det helt plötsligt blivit natt.

Och sista dagen följde dom med oss på vår sista utfärd till en stor loppis som dom tipsade om förra gången och som jag ville tillbaka till.
Det blev en riktigt trevlig utfärd, som jag ska berätta om i ett annat inlägg.

Men denna Garden Studio alltså!

Jag hade sådan separationsångest när vi åkte, och frågade lite på skoj om dom kunde tänka sig att adoptera mig, men dom nappade inte riktigt på den idén...

Bjuder härmed på en riktig bildbomb!










'




































Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar