onsdag 8 augusti 2018

I ♥ VINTAGE...

Förra året när vi hyrde den fantastiska Garden studion i Mandelieu, så frågade jag värdparet om dom hade något bra tips på någon stor loppis i närheten.

Fick då tips om Brocante du Jas des Roberts, som ligger i Grimaud.

Hur stort som helst, och med hur mycket som helst!

Därför ville jag naturligtvis tillbaka även i år.

Så kul att Paul och Sue som är vårat värdpar, denna gång också ville följa med oss.

Dom är hur trevliga och lättsamma som helst och känns verkligen som goda vänner, så vi hade några trevliga timmar tillsammans på detta ställe som är så välfyllt med både människor och prylar.

Här kan man också äta och dricka gott på Le Jas des Roberts, samt lyssna på livemusik, så vi slog oss ner en stund innan vi tog oss hemåt igen.

Siktar alltid in mig på något, för jag har ju min egen lista över saker som jag vill hitta på loppisar som denna.

Alltid lagom stora saker dock, så att man kan få med det hem i bilen.

Men vill man så kan man fylla även en liten bil med stora saker, det blev vi själva vittne till denna soliga och riktigt heta dag!

Och tre saker gick jag därifrån med.

Två spontana fynd som jag bara inte kunde motstå, och så äntligen hittade jag en av dessa saker från min lista!

Lyckades med konststycket att ge mig på att pruta, vilket inte är min bästa gren, men fick ner priset något och jag visste att jag skulle ångra mig om jag nu inte slog till.

Och jag är så glad att jag kom över dom, så det får bli ett eget inlägg om detta någon dag framöver.
Gammalt och nytt, älskar den kombon, men Magnus är dock mera tveksam...😉































Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar