tisdag 18 september 2018

BLOSSA 18...

"When life gives you lemons, make...glögg!

Ännu en gång har det varit ofrivilligt tyst här på bloggen.

Mina kristaller i örat som jag drabbades av för snart 6 veckor sedan, har hållit i sig och spökat för mig fram och tillbaka.

Gjort några nedslag på jobbet, för att drabbas av bakslag.

Att bara vara hemma i lugn och ro och bara "plana ut" har varit det bästa, men ack så frustrerande!

Denna vecka har jag gjort ännu ett försök till att jobba, och håller en tumme för att jag klarar arbetsveckan ut, utan ännu ett av dessa bakslag.

Att sitta vid datorn och skriva och redigera bilder har inte känts så lockande, inte ens att lägga ut inlägg som faktiskt ligger klara har jag riktigt känt för, och det gäller att lyssna när kroppen säger ifrån, även om jag ibland inte riktigt klarar av det...

Men så dök ju årets för mig alltid tidigaste jultradition upp, och då kände jag plötsligt lite iver att få tipsa om detta!

Detta är en tradition som jag håller stenhårt på, och som jag inte ruckar på.

Så imorgon den 19 september är det premiär för att beställa årets årgångsglögg från Blossa.

Då kommer jag att beställa den på Systembolaget och artikelnumret är 84400.

Blossa 18 di Lemone, har hämtat sin inspiration från den italienska Amalfikusten.

Här växer dom solmogna citronerna som utgör grunden i en Limoncello, och som nu ska smaksätta årets glögg tillsammans med dom traditionella glöggkryddorna och med toner av rosmarin, timjan och basilika.

Soligt medelhav möter vår klassiska svenska jul i en och samma flaska...

Och som vanligt när jag sedan hämtar ut årets glögg, så provsmakas den kall med is, som en liten aperitif, för att sedan stoppas undan till 1:a advent då den serveras varm.









Pressbilder: folkofolk.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar