torsdag 14 januari 2021

STORLEKEN HAR VISST BETYDELSE...

En gigantisk trälinjal fann till slut sin plats här hemma hos oss.

För länge sedan såg jag en sån i ett inredningsreportage från USA, och var fullt benägen att en dag äga en själv.

Kunde dock inte förmå mig till att hitta en här hemma inom landets gränser.

Och när vi flyttade in i denna nya lägenhet, så kunde jag riktigt se hur en sådan skulle passa där på denna lilla väggstump i den förövrigt stora hallen.

Googlade runt, och fann mig ett mycket passande alternativ hos Little Acorns By Ro som ligger i Texas, USA.

Massa fina saker finns på hennes sida hos Etsy, där man förövrigt kan hitta det mesta.

Ett tips om du som jag, ibland inte hittar det du söker här hemma

Efter att ha beställt ett kit, så var det bara att vänta på leverans, och betala lite tullavgift när det väl anlände till Sverige.

Sen en runda till brädgården för att köpa en passande träbräda.

I huset dit vi flyttat finns det ett så kallat hobbyrum i källaren, och det har jag använt flitigt sedan vi flyttade in. Guld värt ju!

Fick höra utav en av dom äldre damerna i huset, att jag tycks vara den enda i hela huset som använder mig utav just detta rum.

Så lite nyfikna har grannarna varit när dom har hört att någon är där inne, och en granne trodde till och med att jag var någon typ av konstnär...

Nä, men jag gillar att skapa och pyssla!

Började med att betsa brädan innan montering av alla mått.

Mycket utförlig beskrivning medföljer alla dessa kit, men man måste vara en fena på engelska...

Bara att montera med gott tålamod, och därefter är allt klart!

Och hur bra blev den inte, på den där lilla väggstumpen?!

Så kul att ha något som inte gemene man har, och dessutom något man tycker så mycket om och dessutom gjort alldeles själv.

Sa jag att jag är nöjd...?













Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar