tisdag 8 februari 2022

ATT ANDAS...

Något som betytt mycket för mig under den tuffa situation som jag befunnit mig i och faktiskt fortfarande befinner mig i sviterna efter, är att andas...

Kan tyckas simpelt, men andningen och hur man andas betyder mer än vad man kan tro.

När kroppen är inställd på stress så blir andningen påverkad på ett mycket negativt sätt och det blir väldigt tydligt när man som jag fått verktyg till att andas rätt.

Glad att jag aktivt hela tiden fokuserat på att må bra och hittat vägar för att göra det

Men att som en mycket aktiv person med tusen idéer och järn i elden och full kontroll på sin tillvaro, tvingas ställa om hela sin tillvaro och ta en dag i taget är både nytt och frustrerande.

Att lära sig att "chilla" i denna situation och att andas och att också ta en dag i taget är en svår konst att bemästra.

Men för mig har det varit oerhört viktigt att följa min moraliska kompass och det är också det jag har gjort och som också gör att allt går lättare bara av att bära den vetskapen.

Det är viktigt för oss alla att stanna upp och bara vara, tillåta sig att vara slö och bara slappa, att bara gå hemma en ledig dag och skrota.

Alla har vi olika sätt att koppla av på, men det viktigaste är trots allt att vi gör det...

Jag själv är nog en ganska aktiv person även när jag "chillar", alltid skönt att göra något som fördriver både tankar och tid.

Idag sprang jag på denna lilla sittande BuddhaIndiska.
Som en symbol för just allt detta med att kunna andas, koppla av och att lyssna inåt.

Ett plus för den krackelerade glasyren och storleken.

Den fick naturligtvis följa med hem och för endast 49 kronor blev den min.







Foto: Zimmer's alla rum...

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar