måndag 5 september 2022

FRIENDLY REMINDER...

Har en förkärlek till modelldockor i trä och har några sådana här hemma både i form av helfigur och som händer.

Så när jag fick syn på denna dekorationsfigur hos Jotex som sitter i lotusställning så var jag inte sen med att beställa en sådan. Dessutom hade dom 35% rabatt, så för endast 116 kronor blev den min.

Kruxet var bara att när paketet kom så var det fel figur i lådan...

Dessa finns i tre olika yogapositioner och jag fick alltså en av dom andra två.
Bara att kontakta dom för att få felet åtgärdat, men samma sak upprepades även i nästa paket.

Tredje gången fick det bli ett så kallat personligt plock på deras lager och nu blev det äntligen rätt.
Som kompensation fick jag även behålla den som kom fel för andra gången.
Mycket vänligt måste jag säga.

Men det är denna som är min absoluta favorit och som fick sig en plats direkt här hemma.

När saker blir för mycket för mig så kan jag nästan helt glömma bort att andas, ni vet man andas men inte på djupet.

Att andas rätt är ett väldigt viktigt verktyg att kunna använda sig utav när kroppen hamnar i för mycket stress.

Att sätta sig i just lotusställning och fokusera på sin djupandning är något man ska ta sig tid till oftare och något som man lätt glömmer bort när livets ekorrhjul snurrar på i hög fart.

Det löser inte livets alla prövningar, men kan ändå vara till hjälp för att få kroppen att gå ner i viloläge.

Just nu är det väldigt mycket för egen del, för nära anhöriga och för nära vänner.
Allt kommer som i en så kallad ketchupeffekt och man vill så mycket som man inte kan styra över.

Försöker att ta en dag i taget men det är tyvärr inte min starkaste gren...

Denna figur får bli en liten "friendly reminder" till mig själv, att upp i allt som händer så måste det finnas lite tid till att få landa, andas och sortera allt detta som just nu sker.







Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar