tisdag 13 september 2022

ITALIENSK BISTRO...

Att man även äter med ögonen vet väl dom flesta och att kunna servera det goda på fint porslin ger ju också det där lilla extra.

För ett tag sedan köpte jag dessa fina espresso -och cappuccinokopparna på H&M Home.
En lite kanna för mjölk eller grädde fick också följa med.

Gillar verkligen den bistrokänslan som dom ger med en touch av retro.

Så nu när det även har kommit fina tallrikar, assietter och djupa tallrikar i samma serie, så var jag ju tvungen att göra mig en komplettering.

Köpte bara två av varje, för porslin finns ju här hemma redan innan, men tycker det är kul att piffa till middagarna här hemma för mig och mannen.

Och då jag är inne i en liten italiensk matlagningsperiod så tycker jag att dessa tallrikar passar helt perfekt.

Tänk bara en riktigt god pastarätt som serveras i dom djupa tallrikarna...

Precis som på en liten italiensk bistro, fast hemma.

Alla dessa delar hittar ni enkelt här och till mycket bra pris.

Tips från kocken...coachen!











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar