måndag 14 augusti 2023

MEAT FREE MONDAY...

Måndag och nu var även Magnus semester över...

Själv blev jag sjuk i fredags med förkylning och feber. Men även fast man är sjuk så måste man ju äta.

Och då gäller det att göra det enkelt för sig, iallafall i min bok.

Och på en måndag kan det ju passa perfekt med en köttfri dag, en så kallad Meat Free Monday.

Detta enkla recept hittade jag på Mackans KostInstagram. Han bjuder ofta på enkla och smarriga recept, så även detta.
Nästa gång tänker jag testa med Crème Fraiche Feta & Soltorkad Tomat, då jag tror att det kan lyfta tomaterna ännu ett snäpp. 

Och som vanligt när något är gott och enkelt så bjuder jag vidare på receptet.


KRÄMIG HALLOUMIPASTA 4 pers.

2 pkt Eldost/Halloumi

2 burkar crème fraiche Franska örter eller Feta & soltorkad tomat

400 g pasta

250 g körsbärstomater

1 kruka persilja

Salt och peppar

Olivolja


GÖR SÅ HÄR:

Koka pastan enligt förpackningen. 

Under tiden tärnar du osten och steker den i olja tills den fått fin färg. Lägg sedan osten åt sidan.

Dela tomaterna på hälften. Finhacka persiljan. Häll ner crème fraiche och tomaterna i stekpannan och låt koka upp tills tomaterna mjuknat något. Salta och peppra.

Sedan är det bara att blanda ner finhackad persilja, ost och pasta och röra om till en krämig och god middag!







Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar