onsdag 16 augusti 2023

BARA VARA...

Direkt efter hemkomst från Frankrike började jag jobba.

Brukar normalt sett alltid ha kvar lite ledighet när jag kommer hem, så att man hinner landa lite innan jobb, men i mitt fall så är ju ingenting normalt längre när det gäller just arbetet.
Jag försöker också landa i allt nytt som sker och tycker att jag har lyckats ganska bra om jag får säga det själv.
Dessutom är det skönt att inte längre befinna sig på en dysfunktionell arbetsplats. Dock kan jag inte sticka under stol med att jag saknar mitt yrke, det kreativa som jag är utbildad till. 
Men man är aldrig för gammal att lära sig något nytt, det tar bara lite längre tid...😉

Har därför inte hunnit kolla igenom alla mina bilder från semestern, men nu när jag blev krasslig med förkylning och feber fanns det utrymme för det.

10 nätter var inbokade ännu en gång i denna så pittoreska Garden Studio som ligger belägen i den lilla byn Mandelieu La Napoule på Franska Rivieran strax utanför Cannes.

Det var nu fjärde gången vi hyrde detta ställe, men vi har under 15 års tid återkommit till självaste byn.

Härifrån har vi tagit oss runt genom åren och besökt dom mest fantastiska platser runt om i hela Provence. Men denna gång hade vi bestämt oss för att vi bara skulle vara. Det var något vi båda behövde efter allt för mycket som hänt och som man inte riktigt hinner landa i när man befinner sig i ekorrhjulet...
Jobb, sjukdomar, operation, dödsfall, sorg, ja listan har varit lite väl tuff och lång och under väldigt lång tid.

Här kommer man ner i varv och axlarna sänker sig. Ätit och druckit gott och i princip bara rört oss mellan denna trädgård och stranden. Lite av ett värmerekord hade vi också, så denna gång var vi nog mer i vattnet än på stranden.

Värdparet som också blivit våra vänner, har vi också umgåtts lite med, tagit en drink på kvällen och suttit och småpratat i timmar och lyssnat på skön musik.

Ingen stress, förutom att vi har lite delade meningar om när man ska upp och iväg till stranden, där kan jag nog upplevas som lite stressande om ni frågar Magnus...😉

Ett litet men ack så betydande ställe har denna Garden Studio blivit för oss. 

Home away from home och varje gång man lämnar vill man redan tillbaka, men man vet bara inte när eller om...

Bjuder på en bildkavalkad  och lägger årets semester till minnenas arkiv och är ännu en gång tacksam för att ha haft möjligheten att få vara där.



























































Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar