fredag 6 oktober 2023

X-MAS TRAIN...

Sist jag var i Göteborg sprang jag in en sväng på Panduro.

Jag ville kolla in deras "Namntåg" i trä, för jag hade en tanke om ett eget litet jultåg.

Jag tycker att det är så mysigt med såna elektriska tåg som kör runt på räls runt julgranen i en cirkel.
Däremot så är alla i såna klatschiga och kitschiga färger och det stämmer inte riktigt med mig.

Så tills att jag hittar ett sådant tåg helt i min smak, så tänkte jag att detta kunde vara ett litet alternativ, med betoning på litet och helt utan räls...

Slog till på ett lok, en vagn och bokstäverna X, M, A och S.

Roligt att tjejen i kassan på Panduro uppskattade min idé och skulle sno det rakt av...

Detta blir en rolig detalj att ställa framför korgen som julgranen står i och dessutom helt i mina färger.

Varje del till detta tåg kostar 29:90/styck.

Och ja, jag vet att jag är ute i god tid, men man får passa på när man väl får en idé, det är iallafall så jag jobbar...och ett tåg som är tidigt hör väl inte till vanligheterna? 









Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar