lördag 21 januari 2012

NUMMERPLÅT ANNO 1926

En av New Yorks mest kända loppisar är Hell's Kitchen Flea Market.


Där kan du lätt göra ett fynd eller fler. 

Hur mycket roliga saker som helst och det mesta i bra skick.
Den hålls öppen varje helg, och en lördag i april förra året gjorde vi ett nedslag där! 

Detta hade jag bestämt mig för att inte missa, redan innan vi åkte hemifrån...
Så det var bara för resten av familjen att hänga på!

En registreringsskylt var målet...Och den hittade jag! 
Efter lite prutning så var den min...

Valde en med extra gammal patina och ratade dom klassiskt gula. 

Det enda som grämer mig är att jag inte köpte den otroligt vackra och gamla sifonen som jag stod och höll i.

Vet faktiskt inte hur jag tänkte där?!
Adressen till loppisen är:

Hell's Kitchen Flea Market
W 39th Street och 9th Ave
Manhattan








Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar