fredag 3 februari 2012

WAGAMAMA

Som jag berättat om tidigare, så ska ju jag och min kära arbetskamrat Anki, åka till Stockholm i april.

Vi har lite olika tips och idéer på vad vi ska göra och se. Kommer att bli en riktigt rolig dag!
J
ag själv ska försöka få med henne till Wagamama, på mycket god mat!
Hon vet bara inte om det än...


Wagamama kom jag i kontakt med första gången jag var i London.
Denna asiatiska matkedja har sitt ursprung just i London sedan 1992.
Jag blev fast direkt. Vi åt där flera gånger under samma resa.
5 år passerade, och åter i London åt vi oss än en gång mätta på just Wagamama.
Denna gång hade vi även våra söner med oss, och ja, dom tyckte likadant!

Ytterligare några år passerade och den första Wagamama-restaurangen i norden öppnade i Köpenhamn. Vägg i vägg med kända Tivoli.
Så när vi var i Köpenhamn, kan ni ju bara tänka er var vi bestämde oss för att äta...

2010 öppnade Wagamama i Stockholm, på Klarabergsviadukten 65. Nära Centralstationen och World Trade Center. Jag behöver väl knappast säga var vi skulle äta när vi var i Stockholm i somras...?!

Måste bara få göra ett litet tillägg...


När vi flög till New York i april 2011, så mellanlandade vi på Heathrow...


Jomenvisst! Där fanns en Wagamama...Så vi var jäkligt mätta och belåtna när vi gick på planet som skulle ta oss till NY!

Så... OM Anki skulle säga NEJ till detta i Stockholm, kan jag lugnt säga att hon får äta ensam någon annanstans! ;)

Min absoluta favorit är deras: Chilli Chicken Ramen!
To die for...








Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar