tisdag 29 september 2015

HUMANS OF NEW YORK...

Ingen bloggläsare har väl kunnat undgå att jag som så många med mig är en riktig New York-älskare...?!

För ganska länge sedan tipsade därför min äldste son mig om denna sida på Facebook: 
Humans Of New York, HONY.

En helt fantastisk sida där vardagliga porträtt av slumpmässigt valda personer utgör just denna FB-sida som också mynnat ut i böcker!

Jag som person som verkligen vill se människor, fascineras därför av alla dessa människor som passerar revy på denna sida, alla med sin alldeles egna historia.

För det är ju så, att vi alla bär runt på varsin ryggsäck, med alldeles olika innehåll, och det är just denna ryggsäck som gör oss till den vi är.

Det sista har HONY skildrat flera av alla dessa flyktingöden som just i detta nu pågår för fullt runt omkring oss.

Jag har på kvällarna läst högt här hemma för att delge vad jag läser och aldrig utan tårar...

I kväll ser jag att till och med Aftonbladet hittat denna fantastiska FB-sida och skriver idag om ett av alla dessa flyktingöden...

Om ni ännu inte hittat till HONY så vill jag verkligen slå ett slag för denna FB-sida!
Varje människa bär på en historia, och varje människa är unik...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar