onsdag 30 augusti 2023

AMERICAN PORCH...

Ja detta var inte alls vad jag var ute efter när jag kollade runt på Tradera sist...

Jag har ju en lista på diverse vintageprylar som jag suktar efter och ibland tar jag mig en kik  även på Tradera.

Ett leksakshus som blev mitt för 50 kronor slog jag iallafall till på.

Kan kännas ytterst otippad att köpa ett sådant i min ålder, men som sagt man ska eller kan aldrig bli för gammal för vissa saker!

Tyckte det var fint med den där amerikanska verandan som jag alltid haft som en dröm, om jag hade haft ett eget hus. Dessutom fullt med små fina detaljer såsom tegel, trägolv, snickarglädje och till och med en liten krans på dörren.

Men jag såg också något annat i detta hus och det var därför jag slog till.

Vi går mot höst och mot en speciell högtid som också är amerikansk, fast egentligen irländsk.

Tänkte att detta kunde bli en lite annorlunda dekoration att ha framme då med lite belysning och piff.

Men först en stor omgång med färg, svart färg...

Ni kanske kan ana nu vad det handlar om va?











Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar