fredag 7 oktober 2016

ICH LIEBE ORTLIEB...

Ni vet den där känslan när man får syn på något, som man så starkt känner att man vill ha i sin ägo...

Så är det för mig, sedan jag för första gången fick syn på dessa ekollon gjorda utav tyske Alexander Ortlieb.

Ett fantastiskt hantverk, och jag skulle verkligen vilja ha ett ekollon i varje färg och storlek. 

Får kanske helt enkelt sätta upp dessa på min önskelista inför jul, för det borde jag väl ändå inte vara för gammal för ännu...?!

Alexander Ortlieb är en hantverkare som designar och svarvar dekorativa föremål av trä.

Träsvarvning är ett gammalt hantverk med lång tradition som kräver stor skicklighet och praktik. 
Alla produkter är därför helt unika och av högsta kvalitet. 

De naturtrogna ekollonen är naturligtvis tillverkade av ek, fast lite större än i verkligheten. 
Finns i ljus naturlig ek eller mörkare rökt ek, samt i två storlekar.

Alla dessa ekollon går att köpa här.

Förutom just dessa vackra ekollon, så gör han så otroligt mycket annat vackert i trä, såsom t ex äggskal, hasselnötter och kaffebönor. 

Kolla in alla hans konstverk här.











Bilder: dukatbord.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar