lördag 8 oktober 2016

NEW YORK CITY JUNK...

Alla dessa prylar som man samlar på sig, vissa kan man ju vara utan och vissa skulle man inte ens komma på tanken att göra sig av med...

Enstaka saker som tillsammans med andra saker bildar en helhet, eller ett stilleben som jag ju är så otroligt förtjust i.

När vi är ute på våra resor så älskar jag att hitta saker som kännetecknar platsen vi befinner oss på, och det är just dessa saker som jag aldrig skulle kunna göra mig av med.

Dom finns i min direkta närhet, och jag ser dom varje dag där i periferin, men om ögat stannar på en av dom, så kan jag färdas tillbaka med tankens kraft, och minnas just det ögonblicket som var där och då.

På detta vis påminns man ju också om allt man har fått se och vara med om, och det är något jag är väldigt ödmjuk och tacksam för.

I hela hemmet finns dessa saker bland övrig inredning och som ger den där lilla extra touchen som jag gillar så mycket, och som gör vårat hem till just vårat.

Av någon anledning har mycket utav alla dessa saker hamnat i köket, och många är från staden som aldrig sover, nämligen New York!

Och jag antar att det även nästa gång som resan går dit, kommer att få följa med något hem, som bygger på något av alla dessa stilleben som jag har här hemma...

"Att resa är att leva", som H.C. Andersen sa...



Mason Ball Jar från början av 1900-talet, inköpt på Hell's Kitchen Flea Market.



Mjölkflaska inköpt på The Antique Garage.



Trälinjal: Eat A Plate of Ice Cream Every Day, inköpt på The Antique Garage.

Mugg med "Z" inköpt hos Anthropologie.



Trälåda från Hell's Kitchen Flea Market.



Nubbeglas "New York Times" köpt på Rockefeller Center.




Cold Brew Coffee-flaska köpt hos Whole Foods Market

Melittahållare från Starbucks

Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar