måndag 25 september 2017

KUNGLIGT DANSKT...

I min barndom så samlade min mamma på både porslin och porslinsfigurer från Royal Copenhagen.

Och varje sommar som tillbringades i Danmark, innebar att det då alltid tillkom något nytt till denna samling.

Detta blåvita porslin är verkligen barndomsminnen för mig!

Med tiden avtog dock detta samlande, och nya influenser tog vid, som alltid när tiden går.

Royal Copenhagen har ändå med tiden hängt med och moderniserat sina klassiska porslinsserier, och en stor favorit är serien Blå Mega, som ju är en uppdatering av Musselmalet.

Och nu lanseras det ytterligare en fin blåvit nyhet, nämligen Alfabet Krus.

Fina muggar med bokstäver på!

Än så länge finns inte alla bokstäver, men för mig skulle det gott och väl räcka med ett A till mig själv, och ett M till mannen...

Kanske något att sätta på önskelistan, för smakar det så kostar det, och dessa kungliga danska skönheter kostar 700:-/st.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar