torsdag 21 september 2017

PLAYING WITH NUMBERS...

Att bo i min hjärna kan inte vara lätt, för där passerar, stannar och analyseras en hel del...

Igår fyllde min mamma 75 år!

Och med tanke på hennes hjärtinfarkter och tarmcancer, så tycker jag att det är helt fantastiskt att hon numera kan titulera sig som denna 75-åring!

Men om man vänder på dessa siffror så blir det 57...

Så gammal var min pappa när han dog.

Och det är rätt så svårt att förklara för någon som är oinsatt i detta ämne hur ens tankar går...

Jag själv var 11 år när min pappa dog knall och fall i en hjärtinfarkt.
Vi hade ätit middag och mina föräldrar höll på att plocka undan efter maten.
Min pappa sätter in ett smörpaket i kylen, och sedan var det över...

Sedan dess har jag haft en önskan om att jag måste få bli äldre än han.

I januari fyller jag 50, så en bra bit på väg har jag ju kommit!

Men kanske är det dags att ändra denna önskan, leka lite med siffrorna, och sikta in mig på att få bli lika gammal som min mamma istället...



Min mammas och pappas bröllopsfoto anno 1967

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar