söndag 29 oktober 2017

WHAT A COINCIDENCE...

Igår skulle vi ta oss till Lysekil, för att helt oanmälda hälsa på hos min mamma.

En fin och solig dag för en tur ut till kusten.

På vägen dit, så ser jag på Facebook att min bäste kusin Preben från Aalborg har lagt till i hamnen med sin stora bogserbåt. 
Snacka om sammanträffande!

Självklart fick det bli ett oanmält besök på denna båt också...

Så himla kul att träffas även om så bara för en kort stund!

Jag får alltid en härlig känsla i kroppen när jag pratar eller träffar min kusin.

Samtidigt så får jag också alltid ett sting av sorg också, för det blir så påtagligt att vi bor långt ifrån varandra, och att dessa möten sker alldeles för sällan.

Att då också få mötas på ett sådant här sätt, som ju bara är rena tillfälligheter betyder verkligen så mycket!

I januari är det tre år sedan vi möttes på samma sätt, fast då i Helsingborg, då det visade sig också via Facebook att vi var där samtidigt...

När vi skildes åt så hade vi bestämt oss för att äntligen ha en kusinträff i maj nästa år.

Då kommer vi åka över till Aalborg och träffa Preben och hans övriga syskon, mina andra kusiner!
Ser redan fram emot detta, då det är alldeles för länge sedan sist.







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar