onsdag 29 november 2017

PIMPAD HAVREGRYNSGRÖT...

Sedan en tid tillbaka äter jag havregrynsgröt till frukost, och jag är en sån som lätt snöar in på samma frukost ett bra tag, och då kan man till slut känna att denna gröt blir lite väl tråkig i längden...

Någonstans på nätet ramlade jag över detta recept på en i mitt tycke välpimpad havregrynsgröt!

Tydligen så god att den finns med på menyn hos det omtalade Stockholmscaféet Pom & Flora.
Där går den under namnet "Tantens Gröt", så bara det lät ju lockande...

Ett ställe jag själv aldrig varit på, men som finns på listan över ställen att upptäcka i min gamla hemstad.

Det kändes som en väldigt otippad kombo, men jag som alltid är nyfiken var ju helt enkelt tvungen att testa.

Och himmel så gott detta var!

Ni bara måste testa detta om ni gillar havregrynsgröt överhuvudtaget, det måste ni lova.


PIMPAD HAVREGRYNSGRÖT 1 port.

En portion havregrynsgröt
hjortronsylt
malen kardemumma
mandelmjölk
rysk yoghurt

GÖR SÅ HÄR:

Koka gröten som vanlig och toppa sedan med valfri mängd av allting.

Häll på mandelmjölk.

Njut!

Hade allt hemma utom rysk yoghurt, men toppade med en klick gräddfil istället, hur gott som helst!







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar