fredag 29 december 2017

VIRUS DELUXE...

Ännu en gång blev det ofrivilligt tyst här på bloggen, och man skulle ju kunna tro att det enbart berott på julen, men nej...

För ännu en gång blev jag däckad med feber, hosta och en huvudvärk "from hell" orsakad av mina trånga bihålor.

I början på juli var jag sjuk i just detta och i kombination med en luftrörskatarr.

Två månader senare i september var det färdigt igen, och sedan dess är jag inte fri från detta.

För inte ens en månad sedan fick jag bland annat penicillin och det togs så mycket olika prover som jag väntat svar på.

När jag så i förra veckan före jul åter igen attackerades, kändes det både overkligt och orättvist, men jag jobbade på.

Och på julaftons morgon när vi åkte till Helsingborg, kan jag säga att jag har mått bättre...

Så i onsdags fick det bli en tur till vårdcentralen igen.

Fick även alla provsvar då, som inte visar någonting, och det ska man ju vara glad för, med tanke på bredden av alla dessa prover...

Jag är helt enkelt väldigt känslig mot virus, vilket jag ju redan vet, och har inte tillåtit mig att bli fullt friskt mellan gångerna.

Och är man redan nedsatt, så har man så mycket enklare att bygga på sig ännu ett nytt virus, speciellt när man är så känslig som jag är.

Bara att acceptera, men inte det lättaste...

Det tar så på ens fysik och även mentalt då man ju bara vill få känna sig pigg och alert!

Men det som tröstar mig, är att det finns det som är så mycket värre och att det kan ju bara bli bättre, eller hur...?

Men ibland kan faktiskt ett virus eller två vara fullt tillräckligt.

Så nu lägger jag hoppet på ett virusfritt 2018.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar