torsdag 11 januari 2018

TAKE IT ISIGT...

Vet inte om detta är något som har med åldern att göra, för jag blir ju trots allt ett halvt sekel denna månad!

Men jag blir mer och mer fascinerad av vad naturen kan åstadkomma...

I söndags var det bitande kallt och blåsigt, men vi tog oss ut för en promenad för det var ju ändå fint väder och solen lyste.

Kände väl ganska omgående att just detta väder kanske inte var det bästa för mitt ihållande virus, men man måste ut och få frisk luft i sina lungor, så är det bara.

På vägen ner mot slussarna i en bergskreva, så riktigt det gnistrade och glimmade, och det på grund utav all denna is som formats längs berget.

På sina ställen så verkligen det forsade ut vatten, och detta vatten blir ju till slut dessa fantastiska formationer av is.

Man kunde riktigt höra hur det porlade, och jag blir så fascinerad av det vackra som naturen helt på egen hand har förmågan att skapa.

Kanske att det har med åldern att göra, för man ska ju bli visare med åren, och jag uppskattar verkligen mycket i det lilla idag.

Och att jag som verkligen avskyr vintern kan se det vackra i detta kalla, det är väl ändå inte illa alls...?

Bjuder dessutom på en bild på självaste fotografen "in action"...😉
















Foto: Zimmer's alla rum...
Magnus.W




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar