måndag 19 februari 2018

EATALY IN STOCKHOLM...

Detta är verkligen ett favoritställe för oss i New York!

Eataly, ett matmecka med allt du kan tänka dig inom det italienska köket.


Här kan du äta på plats eller köpa med dig hem...


Sist vi var här i maj, så blev det en lunch, en middag och en kväll bara med lite småplock och ett gott rött vin.


Alltid fullt med folk, och kö till att få bord.


Men så värt det!


Eataly i New York finns på två platser:


Eataly NYC Flatiron200 5th Ave


Eataly NYC DowntownWestfield World Trade Center.


Vår favorit är den stora på 5th Avenue, och som ligger nära där vi brukar bo i Chelsea.


Här finns också en Rooftop bar, som byter skepnad beroende på årstid.


Här råder alltid en fantastisk stämning, och man känner riktigt hur ens smaklökar triggas 
igång när man går
runt här.

Och nu till det som jag vill berätta med detta inlägg:


Eataly öppnade i Stockholm i lördags!


Kan ni fatta vad jag önskade att jag var där i min gamla hemstad och hade fått uppleva detta!


Kan heller inte riktigt fatta att jag inte fick någon typ av VIP-inbjudan till detta, då jag är bland deras största 

fans...😉

Du hittar Eataly Stockholm på Biblioteksgatan 5, i före detta biografen Röda Kvarns lokaler.

Här har du 3000 kvadratmeter italiensk mat i alla dess former, och detta är det första stället som jag kommer ta 
mig till när jag kommer "hem" till Stockholm nästa gång...!





























Foto: Zimmer's alla rum...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar