onsdag 21 februari 2018

NEW YORK DETAILS...

Hemma hos oss finner man en hel del reseminnen i vår inredning...

Gillar att fynda fina saker när vi är iväg på våra resor, ta hem dom och låta dom bli en del av hemmet.

Ni som följer mig här, vet ju också att jag har en förkärlek för gamla grejer, lite vintage, lite slitet och med en viss patina.

Och jag ljuger verkligen inte när jag säger att varje pryl har sin alldeles egna historia som jag så väl bevarar i mitt minne, mitt resekartotek... 

Så när man inte befinner sig på resande fot, så finns det en hel del prylar att bara låta blicken fastna på, och så vips, väcker det fina reseminnen som man fortfarande lever på! 

Denna gång bjuder jag på en bråkdel av alla prylar från New York, en stad som ligger så långt bort, men som via dessa prylar ligger mig så nära och så varmt om hjärtat...



Fint doftljus i gammal stil från Paddywax, inköp i den stora bokhandeln 
Barnes & Noble vid Union Square.



Mason Ball Jar från början av 1900-talet, inköpt på



Trägalge från ett företag vid namn Newman Bros, inköpt på The Antique Garage.



Stort ankare från Brooklyn Flea Market



Optikertavla från Brooklyn Flea Market



Moscow Mule-muggar i äkta koppar från Cocktail Kingdom



Cold Brew Coffee-flaska köpt hos Whole Foods Market



Liten trälinjal: Eat A Plate of Ice Cream Every Day, inköpt på The Antique Garage.

Mugg med "Z" inköpt hos Anthropologie.

Stor trälinjal, ett älskat fynd från Brooklyn Flea Market



Trälåda från Hell's Kitchen Flea Market.



Mjölkflaska inköpt på The Antique Garage.



Melittahållare från Starbucks



Registreringsskylt från 1926, inköpt på Hells's Kitchen Flea Market

Eklövet är inköpt på 9/11 Memorial  Museum Store i New York.
Lövet symboliserar alla dessa människor som så tragiskt fick sätta livet till i denna hemska terrorattack...

Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar