torsdag 2 augusti 2018

ALWAYS NICE...

...in Nice!

Denna dag var målet Monaco, men först ett stopp på vägen i självaste Nice.

Hade av en händelse via en bild på Instagram, fått veta att en kär gammal kollega också skulle befinna sig här på Franska Rivieran samtidigt som oss.

Då hon skulle bo och befinna sig i Nice, så bestämde vi oss för att höras vid när vi tänkte göra ett nedslag här.

Anneli som denna kära gamla kollega heter, har jag känt via jobbet sedan 80-talet, då vi båda jobbade och bodde i Stockholm.

Senare hamnade vi västerut, hon i Göteborg och jag i Trollhättan, fortfarande inom samma företag.
Dessutom hade jag henne som dekorationsansvarig på regionen under flera år inom företaget.

En härlig människa som man alltid blivit sedd och fylld av energi utav.

Hennes vägar bar iväg till Italien och hon fick två fina söner liksom jag.

På den tiden kunde vi sporadiskt hålla kontakt via mail, som senare övergick i Facebook och Instagram.

Sedan flera år är hon bosatt i Sverige igen, men det blev här i Nice som våra vägar efter 20 år skulle komma att korsas igen!

Och det kändes som att vi bara tog vid där vi var sist vi sågs...

På detta sätt är faktiskt både Facebook och Instagram helt fantastiskt. 
Så lätt att att få vara med på ett hörn genom någons liv, men det gäller också att via den vägen hålla liv i kontakten.

Så kul att träffas över en fika, och detta blev verkligen dagens absoluta höjdpunkt!

Hann ändå med att strosa runt lite här i Nice och insupa atmosfären, besöka en liten antikloppis, och äta en magisk pasta som jag längtat efter i två års tid...

Efter detta tog vi oss till Monaco, men egentligen skulle jag nog ha velat stannat och tillbringat några timmar till med min gamla kollega, hoppas dock att hon kände detsamma...
Som sagt, always nice in Nice!



































Foto: Zimmer's alla rum...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar