tisdag 21 augusti 2018

TWO MONTH LATER...

Sorry!

Om ni på något vis trodde att jag var färdig med våran semester och roadtrip tur och retur till Franska Rivieran, ja då trodde ni fel...

Men nu snart två månader senare, så börjar jag faktiskt närma mig slutet.

Själv tycker jag att det är så himla härligt att blicka tillbaka, kolla in alla bilder och minnas allt det fina man har haft förmånen att få vara med om.

Vi har hittat en liten pärla i södra Tyskland, för övernattning, både dit och hem.

Denna lilla pärla vid namn Memmingen, är verkligen jättemysig, och faktiskt mycket större än man först tror.

Små kanaler som slingrar sig fram mellan dom pittoreska husen, och ett levande centrum med mycket butiker och diverse uteserveringar.

Och så denna stora matmarknad på torget, som startar tidigt på morgonen, och med ett ännu större utbud på till exempel grönsaker, frukt, bär, ostar, kött, fisk, charkuterier, ägg, bröd och en hel del vackra blommor.

Folk verkligen vallfärdar hit, och kommer bärandes på sina korgar som dom tänker fylla med diverse goda ting, och jag önskar verkligen att jag själv kunde göra samma sak...

Och en sak till...här kommer brevbäraren fortfarande på cykel och delar ut posten under dom tidiga morgontimmarna!

Tänk när vi hade det så...

Memmingen, en liten pittoresk stad, men ändå modern.

Ett tips om du behöver en natt på resan ner mot bland annat Franska Rivieran.





































Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar