måndag 5 november 2018

DOFTFRI HYACINT...

Har precis stuvat undan de få Halloween-dekorationerna som fanns här hemma.

Och fram smyger nu julen...

För några veckor sedan så letade jag med ljus och lykta efter konstgjorda hyacintknoppar för att jag skulle använda dom i ett skyltfönster på jobbet.
Dock helt utan resultat, lyckades inte ens finna några äkta.

Men förra vecka skickade min goa kollega Cissi en bild till mig på julgranskulor som hon tyckte att det stod mitt namn på.
Hon befann sig då på Blomsterlandet i Uddevalla.

Snabbt frågade jag om hon kunde kolla efter om det fanns några konstgjorda hyacinter där.

Och det gjorde det!

Bad henne köpa med sig några för kommande fönster, och ett par även till mig själv.

Och snäll som hon är så gjorde hon ju det.

Tycker dom är så fina och väldigt naturtrogna, och skapar lite lagom julkänsla så här i november.

Dessutom är dom ju helt doftfria, vilket är perfekt när man lever ihop med en allergiker.

Och som sagt, du hittar dom på Blomsterlandet för 49:-/styck.







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar