söndag 6 januari 2019

BEEN AROUND THE WORLD...

Ännu en av alla fina julklappar som jag fick.

Denna lilla fina jordglob fick jag utav min äldste son, och båda mina söner vet vad jag gillar och även vilka färger som passar mig.

Denna glob var ju som klippt och skuren för mig i alla avseenden...

Har skrivit förut här på bloggen om min totala förkärlek för just jordglober, och denna kärlek håller verkligen i sig.

Har alltid tyckt om dom, och anser att man inte heller kan ha för många av dom i sin ägo...

Tror att dom alltid har symboliserat resor och äventyr för mig, och att världen är så mycket mer, och så mycket större än där jag själv står och går.

Att min pappa var sjöman som ung har nog också ökat på denna känsla, och med hans egna berättelser och även min farbror Bents, som också var sjöman, har det alltid varit lätt att fantisera och drömma sig bort bland världens alla länder på en sådan här jordglob.

Min pappa hade även en apa som resesällskap vid namn Chico, bara en sån sak...

Några av hans gamla tjänstgöringsbetyg har jag ramat in och värderar dom otroligt högt.

Det som syns på bilderna visar att min pappa har gått ombord i Stockholm och vidare till London för att sedan segla mot hamnar i Medelhavet, Persiska Viken, Svarta Havet och Västindien, för att slutligen gå iland i lilla Lysekil.

Önskar verkligen att jag hade fått lov att höra fler och mer ingående berättelser om dessa långa och många resor.

Själv älskar jag också att få resa och uppleva nya och gamla platser, och har alltid en önskan om att få komma iväg på ytterligare en ny resa och nya äventyr.

Och det är just för detta som jag tror att dessa jordglober alltid haft en väldigt stor plats i mitt hjärta.

Denna lilla fina jordglob köpte min son på Indiska.











Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar