fredag 17 februari 2012

HÄNDER SOM SKAPAR...

Min mamma är nog...nej…hon ÄR den mest händiga människa som jag känner!


I alla tider har hon gjort dom mest fantastiska saker med sina händer. 
Hon är en enormt duktig sömmerska.
När jag var lite sydde hon hur mycket kläder som helst både till sig själv och till mig.
Ibland hade vi likadana uppsättningar! Men då var jag riktigt liten…
Kläderna jag bar på många skolavslutningar sydde hon upp efter mina önskemål.
Vi hade ett bra samarbete, helt enkelt! Hon gjorde ju som jag sa…
Nuförtiden syr hon inga kläder, men syr däremot fantastiska inredningsdetaljer såsom gardiner, kuddar och överkast. 
En period sydde hon otroligt vackra lapptäcken, med en precision och noggrannhet som jag bara imponeras av!

Hon stickar och virkar också. Hon broderar vackra tavlor i Amerikansk Cottagestil.
En period gick hon på vävkurs. Naturligtvis blev det vackra mattor av detta också!
Hon tapetserar och målar.
Dessutom har hon alltid varit en hejare på att baka och laga mat!
Hon älskar handarbete helt klart!


Hon har ett otroligt vackert hem!
Varje gång jag ser saker som andas just handarbete och känsla så tänker jag på min kära mor!
Det är nog därför jag har en viss förkärlek till allt stickat som just nu figurerar mycket i diverse inredning.

Handarbete på hög nivå!



 




Foto: Google

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar