onsdag 9 maj 2018

THE WEIGHT IS GONE...

I helgen som var så var min mamma och hennes man här och hälsade på.

På grund utav hälsoproblem så hade vi inte setts sedan i november, så det var verkligen på tiden!

Jul, nyår och födelsedagar har passerat utan att vi setts...

Min mamma vet ungefär vad jag har för musiksmak, även fast den är väldigt splittrad, ibland fastnar jag för en text, ett sound eller som i detta fall för en röst.

Hon hade tagit med sig en lapp med detta namn och vad låten hette, så att jag skulle kunna kolla upp den på Spotify.

Riktigt bra låt, och jag hade varken hört den, eller hört talas om artisten Albin Lee Meldau.

Bara att Googla och kolla upp, och döm av min förvåning när jag där upptäcker att detta är en svensk kille från Göteborg, född 1988...

Var helt övertygad om att han var en utländsk förmåga.

Dessutom är han en av artisterna som är utvalda till nästa säsong av Så Mycket Bättre!

Låten The Weight Is Gone släpptes i februari tidigare i år.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar