lördag 25 augusti 2018

OLD COLLEAGUES...

I torsdag hade jag en ledig dag, och den tillbringade jag hos min gamla kollega Anki, ute i hennes lilla mysiga stuga.

Totalt var vi fem stycken gamla kollegor som träffades, däribland min före detta chef Anders, och det är alltid så himla kul att träffas, för det blir ju tyvärr inte så ofta som man skulle önska...
Men Anki har alltid varit duktig på att få till dessa träffar.

En kollega hade flyttat tillbaka till Trollhättan, efter att ha bott i åtskilliga år ute på kusten.
Det skulle visa sig att det var hela 22 år sedan vi sågs sist...
Så kul att få träffa henne igen!

Med mina 50 år så var jag för en gångs skull yngst i ett sällskap, då alla dom andra numera är glada pensionärer.

Anki gick i pension för ett år sedan, och då firade vi på jobbet av henne, just här ute i hennes stuga.
Det var också en mycket trevlig kväll, och den kan man läsa om här.

Anki har alltid varit kreativ, och nu kan hon ju helhjärtat ägna sig åt sådant som hon tycker är roligt, som till exempel betonggjutning.

I ett litet nybyggt växthus har hon idag en liten egen ateljé där hon grejar, skapar och håller på.

Överallt i trädgården går det att hitta små olika stilleben av hennes olika alster i betong.

När jag fyllde 50 år i januari, fick jag ett av alla hennes alster, som jag verkligen är glad för, och den har en liten hedersplats på en hylla här hemma.
Den kan du se och läsa om här.

Timmarna springer iväg när man sitter och pratar om allt möjligt och om alla gamla gemensamma minnen som vi alla har tillsammans.
Vi har verkligen gjort mycket roligt ihop!

Inte ens det dåliga vädret kunde rucka vårat glada humör...

Vi blev bjudna på smarrigt päronflarn till fikat, och en kall avokadosoppa med räkor till lunch.

Goda grejer som jag ska återkomma med i receptform, när jag kommit över dom...

En bättre torsdag helt enkelt! 















Foto: Zimmer's alla rum...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar