tisdag 16 oktober 2018

OKTOBERFEST...

När vi var på Liseberg i lördags så gjorde vi också ett nedslag på restaurang Tyrolen.

Passade ju perfekt denna månad, då det blev som en oktoberfest i miniatyr.

Trevlig personal som är klädda i lederhosen eller dirndlklänningar spär på känslan av att just befinna sig på en sådan fest.

Här serveras god öl och österrikisk mat, och halva styrkan valde wienerschnitzel och andra halvan där jag själv ingick valde flammkuchen.

Flammkuchen är det inte allt för ofta man ser på en meny i Sverige, så jag slog till då detta är en favorit.

Dock blev jag lite besviken, då en flammkuchen ska ha en lövtunn botten av pizzadeg, men här var den tjockare än en vanlig pizza.

Smaken var det iallafall inget fel på, men jag kunde bara lite blygsamt konstatera att mina egna flammkuchen är mycket godare...👌

Och vill ni ha receptet på dessa godingar så hittar ni det här.







Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar