söndag 14 oktober 2018

PUMPKINS & ZOMBIES...

Igår tog vi oss en tur till Göteborg för att få uppleva Halloween på Liseberg.

Gjorde detta för första gången förra året, och jag tyckte att det var så mysigt och stämningsfullt med alla dessa 22 000 pumpor överallt!

Vi fick faktiskt med oss båda sönerna denna gång, och det var inte igår bara vi fyra som familj gjorde något ihop...

Blir ju så med vuxna barn och när alla jobbar och har sitt.
Ses gör vi ju däremot väldigt ofta, men detta att åka iväg på något ihop, det var väldigt länge sen sist.

Mysigt att bara knalla runt och insupa atmosfären, för att slå sig ner för en middag ihop innan vi fortsatte.

Vid 17:00 går den mysiga stämningen över i en lite läskigare variant, då parken fylls av diverse skräckinjagande zombies.

Och undrar om det inte var jag som igår blev mest rädd av alla där inne på Liseberg...

För även om man ser dom och vet att det är fejk, så hade jag själv inte räknat med att råka ut för en zombie som smög upp och ställde sig tätt bakom mig utan att jag noterade detta.

Det gjorde övriga familjen, men utan att säga något och när jag vänder mig om tror jag att jag ska få en hjärtinfarkt!

Där står en zombieclown alldeles blick stilla, cirka två meter lång och med ett vitt och blodigt ansikte, och jag ger ifrån mig ett skrik som fick dom flesta att vända sig om, och familjen att gapskratta...

Med hjärtat i halsgropen tog vi oss sedan i sakta mak mot utgången.

Trots detta skräckfyllda avslut så måste jag ändå rekommendera att ni tar er en tur för att själva få uppleva Halloween på Liseberg.

Bjuder på en bildbomb på några av alla dessa 22 000 pumpor.🎃































Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar