måndag 24 september 2018

TRIVAS PÅ RÅÅ...

Tredje blogginlägget i rad som handlar om mat!

Men jag är så glad att aptiten sakta men säkert har kommit tillbaka efter 6 veckor med Kristallsjukan...

Gick igenom alla mina bilder, och upptäckte då att jag helt missat att tipsa om detta mysiga ställe vid namn Trivas på Råå.

Sist vi var i Helsingborg för att hälsa på hos mina svärföräldrar, så tog vi oss hit för att bjuda dom på lunch, och inte vilken lunch som helst...

Nä, här snackar vi Skånsk Äggakaka med knaperstekt fläsk och rårörda lingon. 

Asså, denna klassiska och skånska maträtt är så ofantligt god!

Och på denna restaurang finns den på menyn alla dagar i veckan.

Vi åt tills vi storknade, för en stor Äggakaka som serveras i en gedigen gjutjärnspanna är för två personer, men skulle nog egentligen kunna räcka till fyra...

Råå är en stadsdel och ett fiskeläge i Helsingborg, och här är så otroligt mysigt med hamnen och alla små fina hus.
Och så ligger här en och annan riktigt mysig restaurang som just Trivas på Råå, som också är ett spa, hotell och butik.

Så om ni befinner er i Sundets Pärla (Helsingborg), så tycker jag att ni ska ta er en tur förbi Råå.

Dessutom tycker jag att ni också absolut ska testa en Skånsk Äggakaka om ni aldrig har gjort det.
Hur just Trivas på Råå gör sin, det vet jag ju inte, men jag bjuder på ett recept som jag själv tänkte att jag skulle testa.

Ni hittar det enkelt här.























Foto: Zimmer's alla rum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar